csaba.jpg

600 óra magyarázat után sem ment az angol beszéd - saját élmény...

 

Szerző: Kósz Csaba (angoltanár, PANNON EGYETEM M.A. - CEO - SKILLERS) 

_____________________

 

Mi az én nyelvtanulós sztorim? Kiktől tanultam? Hogyan? Miért buktam el? Hogyan álltam talpra? Most elmondom...

 


 

 

Hiszed vagy sem, kezdetben én (is) rengeteget küszködtem a nyelvtanulással...

 

17 éves koromban (1995-ben) középiskolában találkoztam először a nyelvvel...

 

Érdekelt a nyelvtanulás, így 18 évesen beiratkoztam egy 600 órás, középfokú nyelvvizsgára felkészítő tanfolyamra Kaposváron.

 

Bár 5 hónapon keresztül napi 6 óránk volt, a tanfolyam végén mégis MINDENKIT simán elmeszeltek a vizsgán...

 

Nagyon szégyelltem magam, pedig mindig mindent 100%-ban megtanultam, mégsem ment az angol beszéd, és nagyon keveset értettem meg a 'magnós' résznél...

 

Sokat agyaltam azon, mi lehetett a probléma:


Ennyire tehetségtelenek voltunk? Nem hinném...


Túl sokan voltunk a csoportban? Nem volt ideális a csoport létszáma. Kb. 15-en lehettünk


Gyengék voltak a tanáraink?  C2-es (anyanyelv-közeli) nyelvtudással rendelkeztek. Ennek ellenére szinte csak magyarul magyaráztak. Nagyon részletesen átvettük a szabályokat, sokat gyakoroltunk írásban, rengeteg házit kaptunk, amit otthon hangosan kellett gyakorolni. Szerettem a tanáraimat, mert szórakoztató órákat tartottak. 


Rossz tankönyvekből tanultunk? Ismered őket?

IMG_0259.JPG

Éppen ellenkezőleg...Némethné Hock Ildikó Express English és 1000 kérdés 1000 válasz kiadványai még most is piacvezető tankönyvek... Örülök, hogy az egyetemen pont Ildikótól tanulhattam módszertant.   

 

A lényeg az, hogy látszólag minden adott volt a sikerhez, de 600 óra után sem ment szóban az angol, mert folyton leblokkoltam.

 

Beszéd közben állandóan a tankönyvekben lévő szavakra és a nyelvtani szabályokra gondoltam, és ha valami nem jutott eszembe, akkor azonnal meg is akadtam.

 

Elméletben ugyan penge voltam, de amikor először Londonban jártam rájöttem, hogy a tárgyi tudás semmit sem ér a való életben, ahol 2 másodperc alatt, pörgősen kell elmondanod, amit akarsz...

 

Londonban éreztem először, hogy valamit nagyon rosszul tanultam a nyelvsuliban...

 

Szerencsémre a kezdeti sokk után, beleszerettem a brit angol kiejtésbe és elhatároztam: 'Megtanulom anyanyelv közeli szinten beszélni a nyelvet, bármit is kell tennem érte.'

 

Nagyon önfejű tanuló voltam, így aztán saját magam kitaláltam egy tanulási módszert, amellyel célirányosan a beszédkészségemet tudtam fejleszteni.

 

Ennek a módszernek köszönhetően először simán letettem a középfokú, majd a felsőfokú nyelvvizsgát is.

 

Ezután jött az angoltanár szak a veszprémi Pannon Egyetemen, ahol egytől egyig kiváló pedagógusoktól (többek között Némethné Hock Ilditől) tanulhattam meg a leghatékonyabb tanítási metódusokat.

 

Itt jöttem rá arra, hogy miért is működött az én saját tanulási módszerem, amit gyakorló angoltanárként továbbfejlesztettem.

 

DUBLINBAN 6 hétig ismerkedtem a RYANAIR MASTERY LEARNING módszerével. Ezt is felhasználtam a SKILLERS megtervezésénél.

 

Tudtad, hogy a légiutaskísérőket ezzel a módszerrel oktatják 6 héten keresztül? Azért így, mert egy vészhelyzetben mindent reflexszerűen, gyorsan kell csinálniuk.   

 

Csatlakozz Te is a SKILLERS MASTERY LEARNING programjához.  

 

A nyelvi sikereidre,

 

Kósz Csaba

 

KIPRÓBÁLOM ›



Top